"ROWER A WYPADKI. NIEBEZPIECZEŃSTWO WYPADKÓW STANOWI JEDYNĄ TEORETYCZNĄ WADĘ ROWERU. JAK TO WYGLĄDA NAPRAWDĘ?"
Zostało dowiedzione, że w odniesieniu do niektórych grup wiekowych samochód jest generalnie bardziej niebezpieczny niż rower. A pozytywny wpływ roweru na zdrowie i jakość życia znacznie przekraczają lata życia utracone w wypadkach... Ryzyko wypadku na milion kilometrów W tej przykładowej statystyce holenderskiej dane podstawowe zostały skorygowane o dwa czynniki: • czynnik odpowiadający usunięciu kilometrów przejechanych na autostradach (1/3 odległości pokonywanych samochodem), gdyż ryzyko jest tam 10 razy mniejsze niż w pozostałej części sieci drogowej, a nie odnosi się to do rowerzystów • czynnik uwzględniający zagrożenie, jakim są kierowcy dla pieszych i rowerzystów (zagrożenie ze strony rowerzysty dla osoby trzeciej jest prawie zerowe).
Uwaga: wskaźnik całkowitego ryzyka średniego jest zachwiany na niekorzyść rowerzystów, ponieważ uwzględnia dwie kategorie wiekowe, które nie występują wśród kierowców, a które dotyczą rowerzystów, który nie są ostrożności ani tak doświadczeni jak osoby starsze.
Kategoria wiekowa
Kierowcy
Rowerzyści
12-14
-
16.8
15-17
-
18.2
18-24
33.5
7.7
25-29
17.0
8.2
30-39
9.7
7.0
40-49
9.7
9.2
50-59
5.9
17.2
60-64
10.4
32.1
>64
39.9
79.1
RAZEM
20.8
21.0
Źródło: „Miasta rowerowe miastami przyszłości” Komisja Europejska Luksemburg: Biuro oficjalnych publikacji wspólnot europejskich 2000
Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie:
Sprawy techniczne, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 0 693 561 179